fbpx
Dome Assistance schakelt opnieuw een versnelling hoger2

Dome Assistance schakelt opnieuw een versnelling hoger

Met de opening van 2 nieuwe kantoren op minder dan 2 maand breidt de actieradius zich verder uit over Oost- en West-Vlaanderen

Sedert ruim 10 jaar betekent Dome Assistance een vaste waarde in de strikt gereguleerde wereld van de dienstencheque-ondernemingen. De voortdurende focus op de kwalitatieve huishoudhulp heeft ertoe geleid dat tot op heden de vraag bij Dome Assistance blijft stijgen. Die groei vertaalt zich niet enkel in een groot aantal vacatures maar eveneens in het stijgend aantal kantoren dat zich momenteel verspreidt over Oost- en West-Vlaanderen en waarvan de laatste twee zich situeren in Aalter en Waregem. Dome Assistance staat sinds haar ontstaan voor kwaliteit en innovatieve automatisering van de bedrijfsprocessen. Dit alles vanuit het perspectief de samenwerking, zowel voor de klanten als voor elk individueel personeelslid optimaal, gemakkelijk en vloeiend te laten verlopen.

Regionale spreiding

Hoezeer de automatisering zijn ingang heeft gevonden binnen dit bedrijf, toch blijft tot vandaag de gespreide aanwezigheid op locatie nog steeds noodzakelijk. “Die regionale aanwezigheid is nodig om een perfecte liaison te zijn tussen klant en huishoudhulp, want menselijk contact blijft in deze sector cruciaal belangrijk,” aldus Erika Tuypens, zaakvoerder en oprichtster van Dome Assistance, “vandaar de beslissing om ook verder te investeren in de uitbouw van een kantorennet.” Daar waar fysieke aanwezigheid nodig of wenselijk is, staat Dome Assistance paraat om aan deze noden tegemoet te komen. Afgelopen augustus werden in deze optiek nog het kantoor te Aalter opgestart en voor september staat Waregem op de agenda.

Daarnaast stelt deze gespreide aanwezigheid ons in staat eenzelfde hoogstaande kwaliteit regionaal uit te bouwen. Het kantoor te Knokke zorgt ervoor dat we onze klanten van over heel Vlaanderen zowel in de kuststreek als op de thuisbasis kunnen bedienen. Kantoren bij Dome Assistance werken immers samen voor eenzelfde doel en hebben geen enkele vorm van interne concurrentie. Een gezonde kruisbestuiving van knowhow en competenties leidt aldus tot een beter resultaat.

Groeiend succes

In onze wijzigende maatschappelijke modellen, waar het klassieke gezin vaker in vraag wordt gesteld en wordt getoetst aan andere samenlevingsvormen, is het uitbesteden van de huishoudelijke taken hoe langer hoe meer een ‘commodity’ geworden. Tweeverdieners, alleenstaande ouders, singles, ouderen, … iedereen heeft nood aan een goede betrouwbare huishoudhulp en verwelkomt de vrijgekomen tijd om meer kwalitatief met het gezin, de vrienden, de hobby’s, … om te gaan.  Vanuit welk perspectief de vraag ook ontstaat, de meerwaarde om een deel van het huishouden over te laten aan professionals is in vele gevallen een welkome invulling van een diep gewortelde en actuele sociale nood.

Niet alleen de door de overheid goed uitgekiende formule van de dienstencheques ligt aan de basis van het groeiende succes maar vooral de vaststelling dat dit systeem inspeelt op een reële nood in ons hedendaags maatschappelijk bestaan.

Van ‘poetsvrouw’ naar ‘Dome Assistent’

Anderzijds spelen we met het dienstenchequesysteem in op de opwaardering van ‘de poetsvrouw’ die vroeger vaak in het zwartcircuit terecht kwam en, wars van elk statuut of sociaal vangnet, zich blootstelde aan sociale onzekerheid. “Doordat wij vaste arbeidscontracten bieden aan onze medewerkers krijgt deze beroepscategorie een opwaardering waar ze absoluut recht op hebben. Dankzij een continue begeleiding en opvolging, kunnen wij rekenen op gemotiveerde medewerkers die zich grotendeels kunnen identificeren met de kwaliteit en continuïteit waar het bedrijf voor staat. Veel van onze Dome Assistenten, zowel mannen als vrouwen, zijn langere tijd bij ons in dienst en weten perfect hoe zij de noodzakelijke  vertrouwensband met de klant kunnen opbouwen en bestendigen; dit komt ten goede aan de beroepsfierheid waarmee zij hun taken ter harte nemen en ondersteunt over het algemeen de klantentevredenheid” aldus nog Erika Tuypens.  “ Het automatiseren van onze processen en het reduceren van de zinloze administratieve taken, stelt ons in staat in te zetten op geïndividualiseerde begeleiding, het verder opdrijven van de kwaliteit, zowel op de werkvloer als in onze communicaties en dat leidt tot wederzijds respect en doorgedreven motivatie. Onze Dome Assistenten weten wat arbeidsvreugde is en we zijn er fier op dat zij ons kwaliteitslabel elke dag uitdragen in de vele gezinnen die we dagelijks bedienen.”

Over Dome Assistance

Dome Assistance is een erkende dienstencheque-onderneming die opgericht werd in 2006. Kwaliteit en continuïteit zijn de missies waar dit bedrijf voor staat. De regionale aanwezigheid zorgt voor een optimale schakel tussen klant en huishoudhulp. Respect en vertrouwen vormen een rode draad in de  dienstverlening. De doorgedreven automatisering garandeert dat ‘de mens’ hetzij als klant, hetzij als medewerker, een cruciale plaats heeft in de bedrijfsvoering.

Bron: Grensnieuws